Thursday, 18 August 2011

Ikhlas Dari Hati Seorang Lelaki.

      Dunia towk penuh dgn dugaan dan cabaran... namun smua towk harus kita hadapi dgn tabah dan terima dgn ati yang terbuka, tapi semua towk juaklah yang akan mengajar kita tentang erti kehidupan.. memang susah utk ku nafikan, kehidupan seorang lelaki knektowk cenderung ke arah utk m'permainkan hati dan perasaan seorng insan yang b'gelar 'WANITA'.... towk bukan nya tuduhan ur anggapan ku terhadap kaum Adam.. namun suma ya sememang kenyataan.. coz ku pun lakie bha, ku sendiri dpt menilai dirik ku kdirik cmne ku layan ompuan slamak towk...
       Memang hebat dunia towk, penuh dengan penipuan.. sapa yang lemah akan ditindas, urmm... kenak suma towk msti berlaku?? memang bena xda sapa2 pun PERFECT kat dunia towk... termasuk lha dirik ku kedirik... tapi perlu kah kita lelaki plah cmya dgn kaum nak lemah... cdak pun ada ati nan perasaan juak... kita laki msti pke juak bha, cmne mun smua towk jadi kt family?? msti skit sa aty kn?? ku bukan nya mowk salah'n laki 100%... tpi ompuan pun sama juak, dha da gwek pun msih mowk nan laki laen.. towk suma nak ku penah tga dgn mata ku kdirik n dgr dgn telinga ku slamak towk... susah ku mdh, suma sama jak... laki nan ompuan xda beza nya pun... juz beza nya jantina jawk.. urmm..
        Allah S.w.t dha kurniakan lelaki nan 9 akal n 1 nafsu... tpi laki xguna 9 akal ya untuk ber'pk.. tapi bna lha iman dak laki snipis kulit bawang, pantang tga ompuan nak canteq ckit, trus mowk ingin kn 'mahkota' cdak ompuan.. urmm..tapi bukan smua laki cmya.. laki bila nya dha bena2 suka n syg nan ompuan ya, nya akan sgup polah pa jak asal'n ompuan yar bahagia.. tpi ompuan?? bila laki dah cyes cdak gik berolah... entah lha, ku pun xpham dgn suma permainan towk.. n laz skali  ku mowk b'pesan nan suma kaum adam tmasuk drik ku kedirik n kaum hawa.. korang ingat "hargai lah pasangan kita ur insan yang kita sayang s'baet2nya, jgn smpe dha cdak xda gik kt sisi kita lawk.. bruk kita m'carik, n bruk mowk nyesal... korang nangis air mata darah pun xkn dpt blit masa yar giwk"... n korang msti ingat dengan HUKUM KARMA (balasan).. myb hari towk korang polah seseorg ya kecewa, esok lusak takorg gik dikecewa nak... so ingat2 lha... pk bna2 lowk sbelum plah sesuatu... "berfikir sesaat, lebih baik daripada beribadat seribu tahun"...


by : ZulfiQar Skalow & Awgku Dhiya Hishamuddin..

Wednesday, 17 August 2011

Skalow Crew :)

                                                             Abg Muhammad Zulfiqar




                                                            Awgku Dhiya Hishamuddin





                                                                 Muhammad Faret




                                                                     Ahmad Salehin




                                                                            Azizie




                                                                  Mohammad Shukor




                                                                            Razak




                                                                    Mohammad Fitri




Kisah Kehidupan Seorang Remaja.

22.Julai.2011, genap dha umo ku 18 tahun... dah mcm2 benda ku lalui, perkara baet mahupun buruk, semua yar ketentuan Allah S.W.T.. kita juz merancang jak bha.. urmm, tapi bena kata perpatah owg tua dolok2... 'pengalaman mengajar erti kehidupan' tanpa pengalaman ku xkan berdiri disini tempat ku berdiri knektowk.. myb org nak lamak knal nan aku twuk cmne perangey aku.. aku towk mok padah baet xjuak, jaek pun?? entah lah... owg jak dpt menilai aku... aku dha masak elak nan mbiak knektowk.. hidup juz 4 enjoy, mok pdah ku xkdak yar... bulak lha nak, ku pun suka enjoy, kua nan genk smpe xingat blaja.... hehe3!! tapi bila dha jauh dri family, yar bruk taq owg pahm... cmne asa mun dha org tua kita dha xda gik lak , tme family ta da, suma kta mintak kita dapat... bila cdak dha pergi..sakit, nyesal, mcm2 asa.. rum bulak eyh, nang dha cukup asa lha perasaan taq owg... mun polah makanan, pergh abis... nang nyaman lha asa makanan yar... pa cukup asa gik.. n cgek ku mowk takorg ingat jangan sesekali nyakit ati mak bapak... nyesal taq org lak... n pesanan aku bagi nak pmr n spm yar, blaja lha bena2 smentara gik da masa... bho jdi kdak ku, dha kua result bruk nyesal... nyesal dahulu pendapatan, nyesal kemudian xda guna.. takorg nangis air mata darah pun xkn dpt ulang balit masa yar...ayat dlm lagu rock dulu2 nak, aiseh.. ' andai dapat ku undurkan putaran dunia' xda guna alue ayat yar... berubah lha sebelum tlambat... takorg pk kta idup susah x semesti nya kita terus idup susah nak, jgn smpe kita dihina ur dianowk owg... so ingat2 lha pesan ku towk...

by ZulfiQar Skalow'z :)